Google Remarketing

WCAG, czyli wytyczne dla dostępności treści internetowych (ang. Web Content Accessibility Guidelines) jest to zbiór dokumentów opublikowany przez WAI (Web Accessibility Initiative) dotyczących tworzenia stron internetowych. Celem ma być zwiększenie ilości serwisów, które będą dostępne również dla osób z niepełnosprawnościami (stanowiącymi około 1/7 całej populacji światowej).

Stosując na stronie reguły WCAG osoby z niepełnosprawnościami używające jedynie klawiatury (jako alternatywnego urządzenia do nawigacji), będą bez problemu poruszać się po stronie. Element, na który aktualnie wskazują, zostaje w ten sposób podświetlony, aby go wyróżnić.

Podświetlenie wskazywanego elementu

Osoby niewidzące korzystają dodatkowo z czytnika ekranu, który pobiera dodatkowe dane ze strony informując o danej pozycji, treści, bądź formularzu do wypełnienia. Dla osób z problemami wzroku konieczna będzie natomiast implementacja zmiany wielkości czcionki i zmiana kontrastu pomiędzy tekstem, a tłem. Dzięki temu zwiększamy im widoczność (czytelność) treści na stronie. 


źródło: widzialni.org

Wprowadzając zmiany pod kątem WCAG, dajemy szanse większej grupie osób na zapoznanie się z naszym serwisem co może zaowocować większą ilością odwiedzających, jak również potencjalnych klientów.

Dokument można przeczytać na stronie World Wide Web Consortium (W3C) pod adresem https://www.w3.org/TR/WCAG20/

Ciasteczka Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.